söndag 31 december 2017

Gott Nytt År?

Tanken:
Verkligheten:

Ja, jag köpte ju den där rosa paljettoppen för att använda på nyårsafton. Jag tvekade ju länge och tänkte att den kanske var too much, men även om det numera är lugna nyårsmiddagar med ett gäng barn närvarande, så kan man ju lyxa till det med en glittrande rosa topp.

Nu blev det ju inte alls så eftersom jag åkt på en dunderförkylning, och får stanna hemma i soffan ikväll. Tjoho, liksom!

Nu är ju förvisso inte nyårsafton min favoritdag i alla fall, eftersom jag mest brukar känna mig obekväm och misslyckad bland alla andra, men de vi skulle träffa har jag inte träffat på väldigt länge. Dock skickade jag iväg Smakrådet, som tidigare idag köpte hem sushi till mig.

Så nu blir det jag, nässprayet, halstabletterna och näsdukarna som häckar i soffan framför TV:n. Kanske får jag i alla fall sällskap av katterna.


1 kommentar:

Titti08 sa...

Detsamma önskas dig.
Maken har också en trist förkylning, med hosta.
Vi tar det lugnt här hemma, hade inget speciellt planerat.
Fin glittertop.
Kram Titti