onsdag 29 november 2017

Mobilkrasch!

Det har hänt förut att min mobil stängt av sig själv, så jag reagerade inte särskilt när den gjorde det nu, även om det var för något år sedan det senast hände.

Men denna gång ville den inte alls starta igen. Helt död! Panik! Samtal som behövde ringas, känslan av att inte kunna nås eller få tag på någon i en nödsituation. Alla kontakter och senaste årens bilder förlorade.

Ångesten spreds och jag kunde inte sova på hela natten. Googlade runt på hur detta kunde åtgärdas, men inget hjälpte. Den är död.

Lyckades hitta en annan gammal mobil som jag fick liv i, kunde maila några och be dem smsa så att jag kunde lägga in dem igen. Inga appar kan laddas ner på den här gamla saken dock och plötsligt blir allt så mycket tyngre. 

Listor jag skrivit i mobilen för "den har man ju alltid med sig", smidiga betallösningar, bank-id, lösenord...allt är borta.

Det ironiska är att jag tänkt köpa ny mobil under mellandagsrean, men tydligen kunde inte min mobil leva en månad till så att jag kunde föra över allt.

Ta ett djupt andetag.

Inga kommentarer: