måndag 23 januari 2017

Fin i hatt

De flesta av oss har koll på hur vi ser ut, eller hur? Och jag är medveten om att jag inte tillhör den söta skaran. Men man får liksom stå ut med det man har. Sommarhalvåret är perfekt när man kan använda solglasögon.

Jag har fått för mig att jag borde prova en hatt, och tycker till och med att jag passar i vissa sorters hatt.

Eller som en bekant sa till mig i höstas när jag provade en hatt i en butik: "Vad snygg du blev i hatt!" Eh, tack? Så jag borde alltid ha hatt?

Men skämt åsido, jag är ju den praktiska typen så frågan är ju hur mycket en hatt skulle bli använd. Och så måste man ju ha en snygg kappa till.

Jag ser andra på stan och önskar att jag också kunde se sådär flärdfull ut. Ni vet med hatt, snygg kappa, tighta jeans och stövlar med klack.

När nu Indiska hade halva reapriset provade jag länge och väl, men praktikern i mig tog överhand. En stund senare gick jag tillbaka och köpte den eftersom de trots allt hade öppet köp även på reavaror.



2 kommentarer:

Unknown sa...

och du har nog en skev bild av dig själv fina du. Jag tror nog de flesta skulle säga att du ser bra ut. Alltså fick ta fram bilden från när vi var hos Flippis och du är ju snygg. Så dissa inte dig själv så där.
Kram AnnaSC

Fröken Abbe sa...

Du är rolig, Anna. Jag antar ju att jag hade solglasögon på mig då ;O)
Kram på dig