tisdag 22 oktober 2013

Bokmässan

Brukar ni besöka bokmässan?
I år var jag där faktiskt två gånger. En gång med jobbet och sedan tog jag med Smakrådet som var där för första gången. Trots dessa två besök kände jag inte att jag hunnit med allt.

Idolbild att messa mamma Abbe.
Ja, givetvis måste håret fluffas till!

När jag fick höra att Maria Montazami skulle vara där samma dag var jag ju tvungen att kolla upp det. Tyvärr skulle hon göra entré några minuter innan vi skulle samlas på bussen. Givetvis var hon lite sen. Jag gjorde mig beredd med telefonen, klickade lite snabbt och likt en gasell (nåja) satte jag av mot utgången för att kryssa mig fram mot utgången och den väntande bussen. Det blev i alla fall en idolbild att messa till mamma Abbe.

Andra gången fick Smakrådet gå och strosa för sig själv medan jag bestämt mig för några seminarier, men vi började tillsammans med en föreläsning om 5:2 som Smakrådet var intresserad av, jag mer skeptisk. Men det var i alla fall intressant och lättlyssnat.

 

 Säga vad man vill om hennes böcker men Caitlin Moran har talets underhållande gåva! Henne ville jag inte missa! Hon började med att köra upp miken i moderaterns ansikte då den luktade illa.
Smell this!

Här pratar hon om ryktet att Lady Gaga är en man. Ett rykte hon med stolthet kunde förinta.

Och visste ni att anledningen till modet med stora handväskor var för att kunna dölja att man drar ut trosorna som krupit in mellan skinkorna?

Och så lyssnade vi på författaren till "Dålig karma". Har ni läst den? Det har inte jag men jag skulle vilja.

Klart man passar på att få en gratis synundersökning! Eller två. Och så jämförde vi ställena. Vi kom fram till att ett ställe verkade riktigt kunniga vilket även visade sig när Smakrådet senare gick till butiken för en utförligare undersökning. Det andra, billighetskedjan, hade assistenter som inte kunde något själva, de bara tryckte på knapparna, men att ställa in apparaten eller uttala sig var det inte tal om. Inte heller upptäckte de mina ögonoperationer, något första stället genast påtalade. Intressant

3 kommentarer:

Unknown sa...

Bokmässa...hmmm jag har aldrig varit på bokmässa - tror jag.

Men eftersom jag älskar böcker, inte bara att läsa utan även som inredning så skulle jag såklart vilja gå på bokmässa. =)

Hoppas det ordnar sig med ögonen, låter jobbigt.

Skickar en bamsekram från det mycket regniga Bergslagen!

Kraaaaaaaaaaaam

Unknown sa...

Jag har läst en av Caitlin Morans böcker, hon är helskön! Har aldrig varit på bokmässan tyvärr.....Kram

Fiona sa...

Haha! Bra tips där med den stora handväskan:))
Kram