torsdag 18 juli 2013

Kiviks marknad

En stark tradition måste ju hållas - sommarens måste är Kiviks marknad.

Mamma Abbe har bara missat marknaden en gång - när jag skulle födas. Ändå fick jag som liten höra att jag egentligen var ett zigenarbarn (ja, den termen användes då) som mina föräldrar hittat övergivet på marknaden. Trots att jag inte riktigt trodde på den där historien, linblond som jag var, väcktes ett visst tvivel.

I år fyller jag inte år under marknadsdagarna, det är ju en viss förskjutning.

Fin karusell - att titta på alltså!

I skymningen kommer neonljusen till sin rätt.

Två klassiker: ballonger och William Arnes show.

Dags att dra sig hemåt.
 
Marken var torr och dammig som det ska vara på marknad.
 
Vi ses om ett år Kiviks marknad!
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Har aldrig varit på Kiviks marknad trots att vi varit där rätt vecka. Fick aldrig med mig exet tyvärr....Kram

Fiona sa...

Vi missade jippot med en dag...men jag tror att jag överlever;)
Kram