tisdag 1 maj 2012

Långhelgens utflykt

Det började bra. Det såg ut att bli riktigt bra shoppingväder - alltså mulet med en del regnstänk och skurar. Sådär att man inte får dåligt samvete över att ha gett sig iväg. Men väl framme sken solen och det var varmt. Vi började på Freeport.

Det var så mycket folk! Och jag har tidigare bara sett så mycket kunder i Odd Mollybutiken när det varit något speciellt event där. Det var alltså inte läge att fotografera och det blev bara en enda bild. Tagen med blixt vilket gjorde att jag fick en blick av tjejen som stod precis till vänster.

Av någon anledning dras jag nu alltid till den lila färgskalan.

När jag stod i kassan träffade jag på trevliga Laura. Lite ofokuserad var jag då jag samtidigt skulle betala. Ledsen för det!

Jo, det blev en påse med hela fyra plagg!
Inget speciellt, men sköna saker och ett jag inte kunde lämna en gång till.

Sedan for vi vidare. Ja, ni ser väl till var?

Här fick vi bara en timme på oss, så aningen stressad blev jag då det nästan var omöjligt att ta sig fram på vissa avdelningar på grund av köerna till kassan. Tur att vi i bilen dit skrev en lista så vi bara koncentrerade oss på den. Något annat hann vi inte titta på.

Och här gjorde jag vad som enligt mig kan betecknas som megafynd. Det förtjänar faktiskt ett eget inlägg!

5 kommentarer:

Odd me sa...

Älskar också den lila färgskalan :)

Läste lite bakåt och såg att ni drabbats av den hemska C.. Vill bara skänka en en rejäl styrkekram! Vet vad du och din familj går igenom.

Unknown sa...

Har inte varit i Ullared sen Moa var ett halvår. Och hon är 13 i dag! Kanske dags för ett besök:) Kram

Helen sa...

Ska bli spännande att se fyndet.
Lila/violett står ju för andlighet så kanske beror det på annat i ditt liv att du dras till de färgerna just nu?

K. sa...

Kul med en Freeportutflykt! Och vilket väder det sedan varit. Rena sommaren! Kram

Septemberflikka sa...

Åh det ser ut som fina fynd! Lite lilac är så fin. I alla fall på andra, mig funkar det inte på.

Ha en fortsatt bra vecka!

kram