tisdag 13 februari 2018

Pappas jävla ansvarsområde

Häromdagen fick jag hem den där gympapåsen med "pappas jävla ansvarsområde" tryckt på framsidan. Det är en väldigt tunn påse så att använda den som gympapåse med skor, tung fuktig handduk och kläder är inte ens att tänka på.

Jag ska använda den på ett annat sätt och undrar hur alla andra använder sin.

Jag har ju hört att många reagerat negativt på den här reklamen, men jag tyckte den var kul när den kom. Ni anar inte vilken igenkänning det är i de där reklamfilmerna. Så mycket man får höra.

Och de som reagerat negativt ser tydligen inte pedagogiken i det. Jag kommer ta med den här till jobbet med frågan om det finns något att reagera på här. Utifrån den här enkla påsen kan det bli ett mycket intressant samtal om genus, stereotyper, att ta eget ansvar, språk, familjesammansättningar...



Inga kommentarer: