onsdag 7 februari 2018

En ny grå kappa

På rea fick jag tag på en rosa kappa, men något skavde.  Smakrådet tyckte dock att den gråa var finare, så båda fick följa med hem. Efter några dagar kom jag på vad som skavde - den hade samma färg som en sjal jag har, som har varit min mormors.

Så den rosa kappan returnerades och den gråa fick stanna. Eftersom jag nyss hittat en annan fin grå kappa tvekade jag om den här också, men den var så billig på rean. Eftersom den är lite oversize i modellen får man gott om plats med en tjock vintertröja och kan ändå röra sig ledigt.

Den finns fortfarande i webbutiken, men inte till så bra pris som det var i butik.

Den har en riktigt mysig och hög krage.

Grå kashmirtröja, grå kashmirhalsduk och grå kappa med en del ull i.
Grått, grått och mer grått.


Inga kommentarer: