tisdag 8 augusti 2017

Det spelar ingen roll...

Alltså, vilka minnen, vilka sommarkänslor, minst lika bra som Gessle...
Det finns ett foto från en källare. Det är jul och jag visar upp vad jag fått i julklapp. Lyckan fullständigt lyser om mig. The Pinks LP-skiva. sex år gammal.

Senare skulle syster Abbe låna ut den till en kompis och vår mamma märkte den med syster Abbes namn. Åh no!!!

Vem skrev dessa texter? Såååå bra! Men hade de idag vunnit X-faktor, Idol eller vad det nu heter?

Det här är SÅÅÅÅ bra! Skruva upp och skråla med!


The Pinks

Alltså, jag borde ju anat. Var det här det rosa började undermedvetet? För annars hade jag aldrig rosa som barn och ungdom.

Edit efter lite googlande:  Låten ”12 23 05” skrevs av Per Gessle. Telefonnumret gick till en äldre dam i Örebro som blev fullständigt nerringd.

Inga kommentarer: