måndag 24 juli 2017

Att bruncha hemma

Dagen efter och en lagom mängd mat blev över. Det passade bra som brunch efter att övernattningsgästerna, som redan ätit vanlig frukost, gett sig iväg.

Kycklingspett, tabbouleh, tzatziki och hommus. Mums!

I affären hittade jag bara bulgur med något smalt rött i, men förstod inte arabiskan på förpackningen. Men jag haffade en kvinna som jag hört prata vad jag tror var arabiska. Hon förklarade att det var som små spagettibitar och var jättegott att koka som ris och sedan ha en klick smör i. Men till tabbouleh passade det inte. Hon blev nog förvånad och undrade var jag smakat tabbouleh och sa att jag fick komma hem till henne och smaka riktigt god tabbouleh.
Det hade jag gärna gjort!

Men min variant, med betydligt mindre persilja, passade bra att servera gästerna som aldrig ätit vare sig tabbouleh, hummus eller quesadillas, som också serverades. De gillade det och skulle själv hem och prova!

Inga kommentarer: