lördag 18 juli 2015

Livet efter dig - semesterläsning

När Fröken Abbe läst en bok vet man att hon har semester. Det är nämligen bara då jag har ro att läsa. 

Livet efter dig av Jojo Moyes blev sommarens andra bok. Den har stått i bokhyllan väldigt länge, säkert ett år, innan jag gav den en chans. Dessutom satte jag igång med den utan att ha läst hela texten på baksidan. Men sedan gick det fort. Det är ju en lättläst bok och lätt att ta till sig. Språket flyter lätt och känns naturligt och temat är riktigt intressant. Jag läste i solstolen, i sängen, i reklampauserna.

På slutet kunde jag inte hålla tårarna borta. Jag kan inte minnas sist jag grät till en bok.


När jag var på Gekås en regnig sommardag stod jag vid böckerna (de har ju så billiga böcker!) och tittade på några andra titlar av Jojo Moyes när en dam kom fram och gav mig lästips. "Den där måste du läsa", sa hon och pekade på den ena boken. "Det är den bästa hon skrivit." 

Kul att någon vågar ge lite tips, tycker jag! Men jag köpte båda böckerna eftersom de var så billiga. Och den jag börjat på verkar lovande. Även i den flyter språket på .

Livet efter dig ska tydligen få en uppföljare och säkert kommer jag läsa den, fastän jag inte tycker att det behövs en uppföljare. Boken slutade helt perfekt. Tydligen blir den film också.

Har du läst något av Jojo Moyes?

4 kommentarer:

Titti08 sa...

Mycket bra bok, även "Sista brevet från din älskade"....Har 2 till böcker här hemma olästa.
Kram Titti

Flippis sa...

Jag har också läst den och ja, jag grät också. Såklart. TYcker den påminner mycket om PS I love you av Cecelia Ahern eller om det var en annan av henne? Oavsett, är de väldigt bra och lättlästa båda. Kram

Flippis sa...

Blandar ihop saker.....menade såklart att den påminner om "En oväntad Vänskap" som jag verkligen hoppas du sett? Kram igen

Fröken Abbe sa...

Flippis:
Ja, det har du ju rätt i, det tänkte jag inte på! Jag har inte läst boken, men sett den har jag gjort.
Kram