tisdag 28 juli 2015

Ge mig Mallorcatips!

Ja, jag vet. Det är väl dötrist att åka till samma ställe år efter år. Men sedan jag upptäckte Mallorca, som jag så länge var helt ointresserad av, är jag fast.

Jag är ju väldigt flygrädd och därför kittslig med flygplatser och flygtid, och därför är Mallorca det bästa valet. Lagom flygtid, flygplatsen är stor, luftig och lugn. Jag vet vad som väntar och med mina tabletter blir det något lite lättare.

Dessutom var det väldigt impulsivt, vi bokade för någon vecka sedan och inte så mycket att välja på. Men jag kände att jag står inte ut om jag inte får bada i sommar!

Den här gången hyr vi inte bil, men kommunikationerna är ju bra mellan Palma Nova och Palma. Har ni några tips?

När jag googlade hittade jag något nytt för mig - Ruta Martiana som är ett antal tapasbarer i Palma som vissa dagar har billiga tapas för att locka folk till området. Har ni testat detta? Hur var det? Ge mig allt ni har!

Även tips på andra bra tapasrestauranger i centrala Palma vore tacksamt! Vi har ätit bra när vi varit där, men det känns inte som att vi hittat rätt. Har varit lite turistigt kanske, och svårt att känna att man väljer rätt.

Vi har även favoriter i Palma Nova, men ni kanske har några kul tips att testa? Vi har aldrig ätit mer mot Magalufhållet, men det kanske vi borde?


1 kommentar:

Titti08 sa...

Mallorca ligger mig varmt om hjärtat som jag bodde där ett tag, för många år sedan
dock.
Hade en lite taklägenhet i Palma, gamla stadsdelen.
En hel del semsterresor har det dock också blivit.
Den restaurant som jag minns bäst från senare år heter Forn de Sant Joan i Palma stad.
Calle de Sant Joan 4.
Högt rankad på Tripadvisor.
Lite dyr men mycket god mat o superb service.
Vi bodde de två senaste resorna i Soller och Puerto de Soller.
Där finns bra restauranter.
Hoppas ni får en härlig resa.
Kram Titti