fredag 10 januari 2014

En svart outfit - eller det här med rea

Som ni säkert märkt gillar jag att fynda på rea. Det är faktiskt ytterst sällan jag köper kläder och inredning till ordinarie pris. Men att ge sig ut på rea och trängas är däremot något jag inte alls gillar!

När Odd Molly började sälja ut provkollektioner för någon månad sedan hade jag faktiskt möjlighet att vara på plats och det var en ytterst märklig upplevelse. Längst fram stod ett högljutt gäng som glatt berättade att det minsann var bäst för alla andra att hålla sig undan. De bokstavligen rusade in, roffade och slet och tog till slut helt enkelt med sig en hel låda med saker längre in i butiken för att i lugn och ro kunna gå igenom allt. Kvar stod vi andra lite försynt med undrande blickar. Det var faktiskt så jag skämdes lite.

För första gången gav sig jag och Smakrådet oss ut på rea redan på juldagen när vi upptäckte att nya hemstadens köpcenter skulle ha öppet. Även om det var betydligt mer folk ute än vanligt var det lugnt och inga köer varken till provhytter eller kassor. Skönt!


Jag fyndade en trikåkavaj och en tunn tunika. Det fick bli min dagens idag. 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Pinsamt beteende! Det är ju för fan bara kläder! Inget livsviktigt! Herregud! Fin dagens! Kram

Fiona sa...

Hoppas att jag aldrig blir så girig som dom där typerna, vidrigt.
Skönast att handl i lugn och ro:)
Snygg outfit!
Kram