lördag 2 november 2013

Göteborg ♡ Odd Molly

Det blev en hotellnatt i Göteborg och då kunde jag passa på att prova några mollysar.
Egentligen skulle kanske inlägget heta "Vad hände här?" med tanke på att det enbart provades svarta plagg. Inte likt mig.
 
Lovliest knit jacket almost black
 
Ojoj! Så enkel men så stilig! Tunn men säkert lagom värmande. Föll för fina detaljer som det fina knytbandet och de ljusgrå rosetterna baktill. Passar ju till allt dessutom!
 
Beatle cardigan almost black
 
Den här var jag ju nyfiken på och jag har en äldre version i rosa. Tryckknappar hela vägen förutom allra längst ner som ni ser. Tydligen spelar det inte jättestor roll om man går upp i storlek, det vill ändå glipa mellan knapparna, så det var bara att dra till. Trivdes inte med att den bylsade sig en del precis vid midjan (eller där den borde finnas).

Snuggle crochet cardigan almost black
 
När jag tidigare skulle prova den i rosa upplyste tjejen i butiken mig om att de var små i storleken, att något blivit fel i produktionen. Här har jag alltså gått upp en storlek och den smiter ändå åt runt armarna. Alltså liten i storlek och kort modell. Synd! Har den fina fjärilsloggan på ryggen.
 

Dropout cardigan almost black
 
Här provas en storlek mindre än normalt. Men ni ser ju hur lång den är i ärmarna, handen syns ju inte på bilden till vänster. Blev överraskad av hur mjuk den är. Helt underbar!
 
Koftan har lite mönster i sig.
 
Det var allt.
Men det räckte för att två av dem skulle hamna på önskelistan.
 

 

2 kommentarer:

Fiona sa...

Miss Abbe goes black! Varför inte?! Du är ju hur snygg son helst i det!
Tack för visningen:)
Kram

Unknown sa...

Den svarta Lovliest Kniten skulle gärna få flytta hit:) Och din fråga om Tangle teezerborstarna, dom är helt suveräna!! Kram