onsdag 19 juni 2013

Nya möjligheter ger ångest

Kanske var det inte någon matförgiftning i alla fall då yrseln kom tillbaka i veckan. Stress, säger Syster Abbe, men jag vet inte jag.

Just nu har jag faktiskt lite ångest då jag fått ett jobberbjudande. Något jag inte hade väntat mig då jag fattades flera delar och det inte är något drömjobb, bara annat. Det är det här med att lämna sin trygghetszon. Jag gillar trygghet och är inte så mycket för att kasta mig in i saker. Ja, rädd och mesig. Det skulle innebära helt nya arbetsuppgifter och en ny kundgrupp. Är detta något för mig?

Förra veckan skulle jag hämta upp Smakrådet på jobbet och därefter passa på att göra en liten snabb shoppingutflykt. Det satte en olycka stopp för. Trafiken på motorvägen stod stilla i cirka en timme och när det väl började röra på sig var det bara att inse att vi inte skulle hinna.

Chaufförerna var ute och luftade sig.
 

5 kommentarer:

Vikkan sa...

Att slänga sig ut i det okända och lämna sin trygghetszon kan vara nog så jobbigt. Men tänk vad spännande det också kan vara.

Man får helt enkelt väga för och nackdelar mot varandra och sen lyssna på sitt hjärta.

Man vet ju vad man har men inte vad man får så att säga.

Lycka till att ta det rätta beslutet och hoppas din mage lugnar ner sig och att yrsel försvinner.

Kram

Mollymera sa...

Jag säger ta chansen, du kommer lära dig mycket och risken är att du kommer du att ångra dig! Så tänkte jag i alla fall, när jag hade det jobbigt innan jag hade bestämt mig, men nu känns det bra och spännande. Efter 10 år lämnar jag mitt trygga jobb, behövde puff i ryggen, för att våga, när jag tvekade, hjälpte mina kollegor mig att tro på mig själv.
Kramar

Flippis sa...

men spännand och smickrande ändå ju, oavsett om du hoppar på det eller inte? Klem

Fiona sa...

Låter onekligen spännande med nytt jobb!
Trist att ni inte hann fram i tid till affären:(
Kram

Gamla mamman sa...

Go for it! Man ångrar aldrig det man gjort - man ångrar det man inte gjort. Det känns läskigt och stort och otryggt, men så är det alltid - för alla. Och vips är det nya tryggt och gott och man är glad för att man vågade.

Lycka till med beslut, jag hejar på dig!

Kram