måndag 1 maj 2017

Valborg med sol och mynta

Vi hade tänkt börja dagen med hotellfrukost, men när vi kom fram var det fullt och flera sällskap som väntade, så det var bara att traska hem igen. Istället bestämde vi oss för att skippa frukost och ge oss in igen lite senare för lunch.

Vi bestämde oss också för att skippa majbålet i år. Jag älskar de traditionella sångerna, men tycker att det är något visst när de sjungs vid bålet. Så är jag uppväxt. Här är det istället först olika körer och därefter bålet, och det blir en utdragen historia. Vackert, men...

Så efter lunchen och en tur på stan där bara Åhléns var öppet satte jag mig i solen och läste. Efter Fyren mellan haven som jag avslutade med tårarna rinnande nerför kinderna behövde jag något mer lättillgängligt och det blev Martina Haags Det är något som inte stämmer. Bra den med. 

Men oj, vad varmt det blev plötsligt! Kunde ju ligga ute utan tröja. Kanske inte det smartaste att somna i solen då...


På Åhléns köpte jag Rituals senaste limited edition. Med rabatt och bonus blev det under 30 spänn. Doftar friskt av citrus.
Studenterna hade eftermiddagsfest och spelade musik för hela kvarteret, och jag tycker det är lite mysigt. Jo, lite ensam kände jag mig när jag hörde skriken, skatten och musiken. Där satt jag ensam och kunde bara på avstånd få höra hur trevligt de hade.

 När Smakrådet fixade med maten passade jag på att spana ner och rensa lite i min myntaodling. Åh, det kommer små rackare där! Den har stått ute helt oskyddad hela vintern, så jag trodde den var stendöd, men lite liv i sig har den allt. Jag ser fram emot att se vad det blir av den. Jag älskar ju mynta!




Inga kommentarer: