måndag 21 december 2015

Vad säger ni om nimue?

Alltså, det här med hudgrejs. 
Det är inte min grej. Jag har inget intresse eller ork. Men borde så klart försöka lite. 

Att spa:a är jag inte heller ett fan av. En gång fick jag spamassage på välkänt fint ställe. Hmpf, inget speciellt precis. Kanske handlar det om att någon ska ta på mig?

På hamam i Turkiet var det mjukt och mysigt, men där var man ju tvungen att vara naken. Icke för Abbe! Och massagen innebar att dra hårt i håret - aaaaj!

Jag verkar vara en sällsynt sort för alla andra veckar få ett saligt leende så fort spa kommer på tal.

Men nu i sista minuten skulle återigen ett presentkort användas, det blev en ansiktsbehandling på salong med nimueprodukter. Jag hade aldrig hört talas om det och tydligen är det dyra produkter. Men jag skulle som sagt vilja ha en bra rutin som passar mig. Därför är jag också lite skeptisk till ställen som bara arbetar med ett märke, är det säkert att det passar för mig?

Och vad ska jag förvänta mig av en ansiktsbehandling? Jag märkte i alla fall inget. Lite smärta, lite mys och ett rödmosigt ansikte efteråt men inte mer?

Vad säger ni som testat nimue?

Tydligen är det viktigt att inte använda nimue med andra produkter för att undvika oönskade reaktioner.


Hur ofta får ni ansiktsbehandlingar?

2 kommentarer:

Titti08 sa...

Ja du då är vi lika.
Aldrig massage i Thailand.
Aldrig varit på Spa.
Ansiktsbehandling 1 gång , det var härligt i alla fall.
Märket du nämner har jag ej hört talas om.
Kram Titti

Flippis sa...

Jag har inte heller hört talas om det, men så är jag inte heller någon frekvent salongsbesökare..man vill ju gärna tro på underverk som utlovas, men blir oftast besviken tycker jag. Kram