lördag 26 december 2015

Kom igen H&M!

Är det inte konstigt hur omoderna H&M är när det gäller att ta reda på om/var en vara finns?

Hos Kappahl är de superbra på det! Kollar i kassan om ev vara finns i rätt färg och storlek, och om den finns på andra ställen. Underbar service som nästan känns självklar i dagens digitala samhälle. Tror Lindex har likadant.

Men söker du en vara på H&M får du själv ringa kundtjänst, se till att ha produktnumret tillgängligt annars kan de inte hjälpa dig. Och vill du veta om plagget finns på flera olika ställen måste de göra en ny sökning för varje plats, en sökning som tar sin lilla tid.

Har man då otur som jag, lovar kundtjänst att plagget finns i en butik, du kör dit glad över att det nu ska lösas, men butiken hittar inte plagget och har alltså inget eget system i butiken för att se om det borde finnas eller blivit sålt.

Kassörskan upplyste mig om att kundtjänst lager inte stämmer, utan att de borde ringt upp butiken i fråga för att säkerställa att plagget finns där. Något nummer så du själv kan ringa runt till butikerna finns inte! Det är alltid lite svinn, sa kassörskan som var väldigt trevlig och bad om ursäkt. Hon tyckte jag skulle ringa upp kundtjänst och skälla ut dem.

Jag menar - kom igen H&M!

1 kommentar:

Titti08 sa...

Precis vad jag tänkt om H&M.
Konstigt att de är så omoderna!
Kram Titti