söndag 15 september 2013

Miss Saigon

När vi var på "Koll på Miss Saigon" fick vi en introduktion till föreställningen.  Vi fick se några scener ur musikalen repeteras och det blev intervjuer med regissören, koreografen, dirigenten och skådespelarna. Vi fick också ett erbjudande om gå två - betala för en. Självklart ville vi utnyttja det även om det blev en sen kväll för oss mitt i veckan.

Vi hittade platser på rad 5 men de strulades bort av en otrevlig kvinna i biljettförsäljningen som sedan tyckte att hon ordnat det bra med nya platser på rad 14. Det accepetade jag inte och efter någon dag blev det rad 5 igen fast på sidan.

Föreställningen har fått tillåtelse att göras om, annars är det i stort sett alltid samma version man ser runt om i världen. Och svängarna har då tagits ut! Sånginsatserna är fantastiska för det mesta även om jag önskat mer från "Ellen". Givetvis trillade tårarna till denna sorgliga historia. Men något fattades.

Vi såg uppsättningen i Malmö för 10 år sedan och jag tror det var den första stora musikal jag såg live. Jag blev djupt tagen på ett sätt jag inte förväntat mig. Kanske är det den känslan som fattas? Kanske satt vi lite för nära för de storslagna scenerna?

Hursomhelst är den sevärd!

2 kommentarer:

Fiona sa...

Jag är sugen på att gå och se den! Jäkla tanta som larvade till det med era biljetter:(
Kramar

Helen sa...

Åh ska snart till Malmö Opera men se nåt helt annat: After Dark!