torsdag 19 september 2013

Min galna skosommar

Jag har skor så det räcker och blir över. Helt sant!
Och efter de första inköpen av skor i sommar sa jag till Smakrådet att nu fick jag inte köpa fler...
Och givetvis är det då man snubblar över fynden!

Dessa Pippi Långstrumpskor blev ett galet impulsköp när den trevliga kvinnan i butiken erbjöd mig 50% rea istället för 30%. Jag gick ju in för att prova kilklackar...

Timmarna innan Pippiskorna inhandlades fann jag dessa på superrea i Helsingör. Alltså kändes det heltokigt att köpa Pippiskorna när jag redan släpade på en skopåse.

Egentligen ville jag ha ljusrosa Converse men när de här dök upp på rea och enda paret var i min storlek var jag ju bara tvungen att slå till.

Total utförsäljning på Intersport lockade mig till de här Fred Perry-skorna.

Tvekade länge för att köpa de här Riekerskorna för de är ju lite damiga, men färgen är underbar och så sköna att gå i. Har ju bara en massa sneakers och kan behöva något annat. Rea så klart!

Skobutiken ute på landet på Österlen har alltid något. På reahyllorna längst in med vinterskor hittade jag de här halvfodrade bootsen mycket billigt.

Hur kan man motstå lila dojjor för mindre än en hundralapp? De hade ju kostat sex gånger mer.

Kilklackar letade jag inför semesterresan, men hittade inga. I slutet av sommaren reades dessa ut för 50 kronor. Hoppas jag kan använda dem nästa sommar!

I sommar har jag verkligen shoppat skor som en galning - och allt på rea!
Är det bara jag som inte kan motstå reaskor?



10 kommentarer:

Pernilla sa...

<Mycket fina skor. Gillar speciellt de första. Vad är det för märke? Kramar

Mollymera sa...

Haha du leder!! Rosa Converse är så fint!!
kramis

Unknown sa...

Herregud, du är ju värre än mig! Mycket fint där, Fred Perrysarna var ju störtläckra! Kram

Fröken Abbe sa...

Pernilla: Det är Ten Points och modellen Pandora. Tydligen ekologiska och designern från Ängelholmstrakten.

C & L: Men jag kunde bara inte motstå alla fina reaskor! Och varför motstå när jag egentligen inte måste?

Kramar till et!

Unna dig alltid sa...

Vilka fina skoköp! Jag blir glad av skor så alla fynd är bra köp ;-)

De rosa skulle gärna få bo här oxå...har faktiskt lyckats hålla mig ifrån Converse eftersom jag har två tjejer som bor i Converse och de vill att mamma ska gå i högklackat (vilket jag ändå inte gör).

KRAM

Flippis sa...

Har ett par Pandora själv som används flitigt. Och nej, det är svårt att inte shopsa skor på rea. På Öland höll jag på att flippa ur fullständigt, men nöjde mig tillslut med endast 2 par. Superfina precis allihop du köpt, GRATTIS!! Klem

Fiona sa...

Fantastiskt vilka fynd du gjort!
Klart att man vill shoppa skor till dom priserna, YOLO!
Kram

Titti08 sa...

Underbart.....rea är toppen!
Här har det också blivit några köp.
Kram Titti

Karen sa...

We can never have enough shoes. Love the Pink Converse from the movie, "Cinderella Story" with Hilary Duff.
Sending you hugs across the ocean,
Karen XOXO

Vikkan sa...

Men en kvinna måste ju ha skor så jag kan mycket väl förstå att du inte kunde motstå alla dess skor. Att de dessutom är köpta på rea liksom försvarar det hela. :-)
Kram Vikkan