måndag 6 augusti 2018

Är gratis gott?

Härom kvällen tog jag en liten tur på stan efter att jag lämnat av Smakrådet. Jag hade en födelsedagspresent att hämta ut hos Glitter.
Men innan vi skildes åt passade vi på att göra smaktestet hos Pepsi och som tack för det fick vi vars en Pepsi max lime.
Har ni gjort smaktestet? Intressant. Men för att de ska vara helt lika kan jag ju tycka att man ska smaka Coke Cola mot Pepsi eller Coke Cola Zero mot Pepsi max. Så var det inte.

Tjejen på Glitter pekade på en kille utanför och frågade om jag sett att de delade ut gratisdrycker på stan. Så när jag kom ut från butiken fick jag två drycker från Starbucks.

Lite senare kom en tjej förbi och erbjöd två andra drycker. Hon uppmanade mig att ta mer än en, och av deras överfyllda vagnar förstod jag att de nog ville bli av med dem eftersom det nu närmade sig sen kväll.

Men är gratis gott?
Jag dricker ju inte kaffe, men tog hem till Smakrådet. Dock testade jag Starbucks caramel macchiato och den kunde jag dricka. Men jag skulle inte köpa den.

Hos Glitter kunde jag välja bland örhängen, borstar och scrunchies. Alla väljer örhängen, sa tjejen i butiken men eftersom jag inte har hål i öronen fick det bli en borste. Och några rosa snoddar som jag hade rabatt på.

2 kommentarer:

Titti08 sa...

Är ingen läskdrickare så det testet har jag inte gjort.
Du fick ihop en hel del gratis vilket kan är trevligt
Kram Titti

Fröken Abbe sa...

Själv dricker jag inte kaffe, och bara lightläsk.