söndag 24 juni 2018

Rea hos Gina Tricot - men storlekarna?

Häromdagen när jag var iväg för ett ärende, passade jag på att titta inom Gina Tricot som hade en massa på rea. Hittade en massa intressanta saker på rean som jag inte sett att de haft inne tidigare.
En härlig blålila viskosblus för 60 kr.

Lite oversized mörkblå hood för 60 kr.

En rosa tröja som är något off the shoulder, men det syns knappt här.
Även den för 60 kr.

Lite konstigt med deras storlekar tycker jag. På prislappen kan man se vilka storlekar plagget tillverkas i. Jag såg en top som fanns i XXL, blusar upp till L och storlek 44. Men deras klänningar och fintoppar görs bara upp till storlek 42. Så kanske även andra märken gör? Men jag tycker det är lite märkligt då vissa plagg helt enkelt inte passar de med exempelvis större bröst, och som därför behöver en större storlek.



Inga kommentarer: