torsdag 4 januari 2018

Det brinner!

Häromnatten, väckte Smakrådet mig. 
Det brinner i en bil utanför! 
Va? Har du ringt 112?
Snabbt på med lite kläder över nattlinnet. Prinsarna samlades i sovrummet så jag stängde in dem där ifall jag behövde få in dem i transportburarna.
Tittade ut och funderade på om jag skulle springa ut med brandsläckaren.
Herrejäklar, det är ju precis utanför tomten! Tänk om det tar fyr i våra buskar och träd och sprider sig!
Då smäller det till rejält. Bilen exploderar 2-3 gånger, och jag går bort från fönstret ifall något skulle slungas emot oss.




I en stadsdel i stan är det vanligt med bilbränder, antagligen uppgörelser. Men den här gången var det ju otippat i vårt område och bilägaren var okänd av polisen. Läste sen på nätet att ytterligare en bil antänts två stenkast bort.
Knappt ett dygn senare var det en bro som brann.

1 kommentar:

Titti08 sa...

Fy så olustigt.
bränder är otäcka.
Kram Titti