söndag 26 februari 2017

Att fixa till sin jacka med ett gem

Har ni ett plagg som bara inte får gå sönder?
Jag har en gammal jacka som är helt perfekt. 
Det är en svart något figursydd kappa (ingen finkappa dock, så jag säger jacka) som ändå är rymlig för tjocka tröjor. En höst- och vårjacka som passar perfekt även på vintern när man inte vill ha den fulare och tjocka vinterjackan. Den har hög krage med mjuk muddkrage upptill.

För ett tag sedan gick den ena löparen på dubbeldragkedjan sönder, men jag tänkte inte ge upp hoppet. Så jag lyckades laga den lite provisoriskt - med ett gem! Inte så snyggt, men framförallt opraktiskt då jag fastnade i allt. För att få löparen att fungera behövdes något som tryckte till den på rätt ställe så därför blev det i slutändan ett gem.

När vi var på Gekås i helgen tänkte jag kolla in den där grejen jag hört talas om - Zlide on, och den fanns där.

Man tar vad man har...
Tusan, vad smidigt!
Nu har jag en fungerande jacka igen och slipper fastna med vantar, tröja och halsduk i gemet.


Inga kommentarer: