onsdag 28 december 2016

Att tända ljus

Jag försöker komma ner i varv, men det går sådär faktiskt. Hösten har varit extrem och de senaste veckorna har jag haft åtta vikarier hos mig. Åtta olika! Till slut hade jag inte ett uns trevlighet kvar i mig när det dök upp en ny sista dagen. Så någon julförberedelse att tala om har inte funnits. Jag har mest suttit som en zombie i soffan när jag kommit hem.

Nu blir det en liten ritual att tända ljus på kvällarna för det tar en stund. Stearinljusen sätter jag i stumpastaken som jag tycker så mycket om. Visst finns det snyggare varianter, men jag hittade ju mina två på loppis. De är rejäla pjäser i gjutjärn med plats för sju ljus i varje.


Ett doftljus från Voluspa med lite juldoft ger också den rätta känslan.

1 kommentar:

nhuthuy sa...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

An Thái Sơn chia sẻ trẻ sơ sinh nằm nôi điện có tốt không hay võng điện có tốt không và giải đáp cục điện đưa võng giá bao nhiêu cũng như mua máy đưa võng ở tphcm địa chỉ ở đâu uy tín.