söndag 24 maj 2015

Den förgängliga våren

Vad jag önskar att jag kunde ha semester nu på våren!
När det väl är dags för sommarsemester är ju blomningen över och det vackra, livgivande, drömska över.

Min favoritdoft.

Jag drömmer om ett hus kantat av olika syrénsorter för att kunna njuta av doften så länge som möjligt.

Äppelblom
Ett ord fyllt av förväntan och nostalgi...
...trots den grammatiska vurpan.

Blombladen börjar nu täcka gräsmattan istället.

Jag längtar tillbaka till mitt Österlen där åppleodlingarna fullkomligt exploderat av skönhet vid den här tiden. Men jag har inte kunnat vara där.

Jag lyfter blicken och andas in.
Längtar bort.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Så sorgligt! Ver ju inte varför ni valde flytta men hoppas annat kan väga upp en del. Våren är fantastisk, precis så vacker som du beskriver är det nu.
Kram,
Annelie

Fröken Abbe sa...

Det är inte så sorligt som det kanske lät. Jag skulle inte kunna bo permanent på Österlen, men på våren och sommaren är det vackert. Och det där vackra saknar jag. Det är nog så för alla som flyttar, att man har en plats kvar i hjärtat även om det inte är meningen att man ska bo där.
Kram