lördag 16 augusti 2014

Favoritsmycket

Jag gillar smycken men jag är alldeles för dålig på att använda dem. Så jag har faktiskt förvånat mig själv som fått ett favoritssmycke som använts dagligen sedan det inhandlades.

De flesta halsband blir för långa och hamnar vid klyftan, och dit vill jag inte dra uppmärksamhet. Jag ville alltså få tag i en kortare kedja där smycket syns även när jag använder vanliga t-shirts som inte är så urringade.

Och på Ur & Penn hittade jag precis det jag sökte. Jag visste inte att de sålde silversmycken där, men när jag en dag strosade runt tittade jag även längst in i butiken där de hade ett smalt låst skåp med smycken. I handen hade jag redan ett fejksmycke men så såg jag att de hade nedsatt pris på silversmyckena och att det inte blev mycket dyrare än fejkkedjan. Dessutom fanns silverkedjorna i flera olika längder så jag kunde hitta rätt. Givetvis föll jag även för ett glittrigt silverhänge att ha till.


Gillar kulkedjan som är fin att ha även utan hänge.

Inga kommentarer: