torsdag 16 juli 2020

스판 난데seupan nande

Visst är det kul att prova nya saker?

När jag upptäckte den nyöppnade koreanska butiken var jag ju tvungen att prova lite saker därifrån.

Ni kanske har provat Bubbies, som är mochiglass? Nu hittade jag mochi i godisvariant, eller vad man ska kalla det. Bakverk? Mystisk konsistens i alla fall, men spännande!

Iste med smak av brunt ris, vatten med smak av calamondin, te- och mjölkdryck och bananmjölk på burk.
Ja, ni hör ju! Hur skulle jag kunna motstå det?

Jag hade gärna plockat på mig snacks också eller någon läsk, men man får ju börja någonstans. Läsk med melonsmak eller druvor lät spännande, men kanske för sötsliskigt. Har ni provat?

2 kommentarer:

Titti08 sa...

Lät spännande det där! med en koreansk butik
Bubbies har jag testat i Thailand.
Trevlig helg.

Fröken Abbe sa...

Ja, du måste ju ha testat en massa spännande, kan jag tänka mig!
Detsamma!