söndag 3 juni 2018

Båstad eller Medelhavet?

Det var dags att fira Smakrådets födelsedag och jag hade bokat in oss på brunch på Sands i Båstad. 
Vilken tur att vi kom så tidigt och att vi fick det bästa bordet! Avskilt med fantastisk utsikt och det fläktade lite emellanåt.

När vi satt där under segelduken, i den otroliga värmen med utsikt över stranden, undrade vi nästan om vi var i Båstad eller vid Medelhavet.

Maten och dessertbordet var fantastiskt! Jag kunde inte ens testa allt jag ville.
Jag kan inte förstå att vi bara varit här en enda gång tidigare, men aldrig brunchat!

Bästa platsen!

Maten var helt i vår smak; pastasallad, vegetarisk pizza, ceasarsallad, mozzarellasallad, miniburgare, ägg Benedict (första gången jag provade det), lax, kalv, lammprinskorv... 
Och allt det där jag inte ens provade; pajer, vegetariska kroketter, svampsoppa, sill (äter jag inte), laxröra, bacon, kyckling...
Dessertavdelningen med goda ostar och kex, melon och bär, budapestrulle, chokladtårta, rabarberpaj (äter jag inte), crème brûlée, vit chokladpannacotta och någon slags jordgubbstårta.

Ojojoj!

Det gick åt mycket vatten för mig.

Värmen är underbar, men det sägs att kroppen acklimatiserar sig efter en vecka. Nu har det gått många veckor och min kropp klarar fortfarande inte värmen.
Jag älskar ju värme, men det kan bli för mycket. Speciellt när det fortfarande är jobbtider. Vårt hus har sol hela dagen från alla håll, så det känns som att leva i en bastu.
Tack och lov för den stora fläkten som jag släpat upp i sovrummet!

Inga kommentarer: