För några år sedan förknippades Per Holknekt starkt med Odd Molly. Det gör han kanske inte längre lika mycket då tidningarna skrivit mest om hans privatliv. Men för några år sedan när Mollywood var som störst var det också många som tyckte att Odd Molly var tantplagg och att de medelålderskrisande tanterna såg upp till honom som en guru. Följde honom på olika event, såg på honom med gnistrande ögon och slukade varje stavelse han yttrade.
Visst fanns det väl de som gjorde det. Jag var inte en av dem. Idoldyrkan har väl i och för sig aldrig varit min grej, jag är väl för mycket skeptiker... Jag var ändå lite nyfiken på honom så en gång var jag och lyssnade på honom i en butik, och att han kan tala råder det ju ingen tvekan om. Han talade på ett varmt, ödmjukt och vardagligt sätt som var lätt att ta till sig. Men starstruck blev jag inte.
När jag var på bokmässan för några veckor sedan passade jag på att höra honom tala om sin bok. En bok jag egentligen inte ens funderat på att läsa. Sedan sist har han figurerat åtskilliga gånger i pressen för allt annat än sina företag. Tydligen hade han hunnit med 26 varumärken och företag. Kreativ eller rastlös?
Han berättade om sin ängslan över hur boken skulle tas emot, om hur boken är uppbyggd med inflikade kommentarer och att det är "en riktig actionhistoria". Tänk att kunna sätta den etiketten på sitt liv! Och inte ett ord om Odd Molly nämnde han, vilket var lite skönt.
När seminariet var över hade faktiskt en nyfikenhet i mig väckts. Han har ju varit med om otroliga saker och tvära kast i sitt liv. Kanske ska jag önska mig boken i julklapp?
Har du läst den?
2 kommentarer:
Har börjat läsa den men det är risk för sträckläsning och det orkar jag inte med.
Roligast i början när han beskriver sin uppväxt, vi har bott så nära varandra att jag skulle ha kunnat promenera hem till honom. ;))
Gillar honom som person, ska läsa klart boken nu.
Hoppas allt är bra med dig.
Kram kram
Inte läst än men ska absolut.
Gillar Per som person.
Skicka en kommentar