lördag 29 september 2012

Denna cancer...

Återigen har cancern tagit ett liv i min närhet. Nu, några timmar senare, har jag sansat mig. Men tankarna far runt. Och ännu är inte allt uppklarat efter dödsfallet i våras. Ska jag fara ner imorgon, kanske för tidigt? Ska jag ta det på söndag och sova över? Ska jag ta ledigt på måndag? Åh, det är inte lätt när man inte bor i närheten av sin familj!

Och om några timmar är det meningen att jag ska gå upp för att ge mig av mot bokmässan för första gången. Kanske är det okej att skingra tankarna lite och låta det lugna ner sig? Jag vet ju själv att man kanske inte vill ha för mycket folk inpå sig direkt.

Hur är detta möjligt? En mycket jobbig tid väntar.

8 kommentarer:

Unknown sa...

Så jobbigt, man vill göra som strutsen och stoppa huvudet i sanden och inte låtsas om som det finns cancer.

Kan inte göra så mycket mer än skicka en massa kramar till dig.

Kram kram

Titti08 sa...

Många styrkekramar från Titti.

Helen sa...

Det är helt ok att åka till Bokmässan och skingra tankarna om det är rätt för dig.

Tänker på dig.

Hilde sa...

Varma kramar till dig. Gör som du känner blir bäst för dig.
Kram

Dr Molly sa...

Fy vad jobbigt! Hoppas du får lite lugn på bokmässan innan du åker hem. KRAMAR

Gamla mamman sa...

Nej, ska ni behöva gå igenom detta igen... Tänker på dig! Att skingra tankarna kanske kan vara skönt, gör lite sånt som du tycker om också.

Kramar

Lingonberrie sa...

<3<3<3

Unknown sa...

Nä fy sjutton! Cancer är vår tids folksjukdom känns det som.....
Kram