fredag 20 januari 2012

Provar bara en kofta

Liksom en del andra är jag lite sugen på att prova det nya från Odd Molly. Dock har jag lite svårt för att göra det i små butiker där man blir så påpassad. Och så skäms jag lite om jag inte köper något. Men några sommarplagg lär inte komma hit på bra länge ändå, jag vill liksom bara kolla in utbudet.

Idag hade jag dessutom bråttom bråttom och skulle egentligen bara titta, men så blev en kofta provad i all hast i alla fall. Just det, jaquard grandmas coat i powder!

Så fin på hängaren!

Lite mindre fin på Fröken Abbe!

Och så baksidan bara för att se vilken färg texten har.

Som ni förstår har jag inte alls kollat in vårens och sommarens kläder mer än i bloggar eller en snabb titt i någon enstaka webshop, för jag fotade baksidan bara för att kunna se vilken färg texten hade.

Koftan kändes lite blek och trist, men till sommarens klänningar när man blivit lite solbränd är den säkert jättefin. Den känns väldigt användbar då den är lite tunnare, mer dressad än grandmas coat är. Och så har den ju perfekt längd på ärmen enligt mig. En knapp till hade jag dock gärna sett.

Åh, vad jag velat prova den i rosa också!

Kanske skulle jag ta en soldusch innan jag ger mig på en ny provning, för det här var ju för trist. Och så är det ju snö och ishalka dessutom som inte lockade fram våren i mig...

4 kommentarer:

Hilde sa...

Jag tycker den sitter fint på dig, men det ska kännas bra med. Trevlig helg!
Kram

Pernilla sa...

Du var ju jättefin i den! Kram på dig!

Anne sa...

Kan bara hålla med ovanstående men så har jag ju helt fallit pladask :)
Kram

Gamla mamman sa...

Du är ju jättefin i den, och solduschen behövs inte alls! Men klart du måste prova en råååsa också :-)

Kram!