måndag 26 september 2011

Att hitta nya bekantskaper och smultronställen

Vi ska bli västkustbor, Smakrådet och jag. Vi kommer inte bo där vi arbetar, utan måste hitta lagom pendlingsavstånd för oss båda. Jag är rädd att det gör oss lite rotlösa. För hur skapar man en ny bekantskapskrets när man är i trettioårsåldern utan barn?

Och så måste vi ju lämna våra älskade smultronställen och hitta nya. Det kommer jag behöva hjälp med. Men kanske lite längre fram, när vi hittat en tillfällig bostad.

Just det, ja! Att hitta lägenhet i Halmstad verkar inte så lätt! Några tips?

9 kommentarer:

Mollymera sa...

Välkomna till västkusten. Då får vi har träff i Halmstad!!
Kramis

Unknown sa...

Ska du lämna Österlen?! Hoppas att ni hittar bra boende och att ni kommer att trivas:) Kram

Lingonberrie sa...

Ojdå. Vad spännande..! Nya vänner kommer nog automatiskt...bara ni hittar någonstans där ni trivs.

kramar!

Gamla mamman sa...

Men vad kul och spännande!! Halmstad bodde jag i under tre år - det är en jättemysig stad! Inga boendetips tyvärr, men har också flyttat till nytt ställe som vuxen utan barn så några tips på det kanske. Hitta varsitt (eller fler om ni hinner)socialt fritidsintresse, spela handboll, sjunga i kör, lära sig språk. Det ger nya vänner! Annars kommer det faktiskt automatiskt om man bara är lite öppen och tar lite tag i det själv. De allra flesta tycker ju det är jättekul att lära känna nya vänner!

Kram

Helen sa...

Du får ju nära till smultronstället Freeport i alla fall =)
Det brukar lösa sig; det är nog mest i denna stan man inte kan hitta nån att umgås med...

Unknown sa...

Vet inga lägenheter i Halmstad men det finns hus här i Gammelbo. *hihi*


Spännande med flytt.

Kraaaaaaaaaam

Carinale sa...

Åhh vad häftigt och åhh vad modigt av er att bryta upp och börja om lite på nytt.
Den tanken har jag haft massor med gånger men har aldrig vågat, jag e en riktig fegis.
Var ju i Halmstad nu i somras och såg att de höll på och byggde massor vid havet. Där skulle jag tänka mig att bo =)

Fröken Abbe sa...

Christina: Absolut!!!

Linda: Ja, jag har ju på sätt och vis redan gjort det. Det är ju sommaren där jag kommer sakna mest.

Lingon & Tigern: Det är just det - med pendlande och sådär - hur ska det gå?! Lagsporter går ju helt bort. Språkkurser har jag länge önskat, så det ska jag kolla lite på igen.

Helen: Javisst! Och enligt andra Ullared...

Maria: För att hitta vårt drömhus till vettigt pris tror jag vi skulle behöva dra riktigt långt norrut i Norrland, men norr = kyla.
Tack för tipset i alla fall ;o)

CLE: Jo, tyvärr är det inte så prisvärt...
Och jag kan säga att detta ger mig ångest!

Kram alla fina!

HOUSE of ADELA sa...

Å Halmstad älskar jag...är alltid där på sommaren! Då kommer jag och hälsar på dig!=)

Kram
Adela