fredag 17 juni 2011

Väntar på samtal och vad gör man med hantverkare?

Idag kommer timmarna släääpa sig fram. Väntar spänt på det dagliga veterinärsamtalet. Efter att vi besökt vår älskade katt mådde han lite bättre dagen efter. Tyvärr har de nu antagligen hittat felet och det är riktigt allvarligt... Men kanske kan vi få ta hem honom och vårda honom hemma om han mår lite bättre idag också. Kanske var det bara en tillfällig förbättring? Denna ovisshet tär på mig!

Vi trodde vi hade en bra kattförsäkring, men när något sånt här händer.... Oj, vad notan springer iväg! Men finns det chans att han blir bra så... Det viktigaste för oss är att han absolut inte får lida! Men vi kan bara inte avbryta behandlingen pga ekonomi. Min prins är värd ALLT för mig!
Prinsen i förgrunden och lillprinsen där bak.
(Inte deras riktiga namn, det hade ju blivit småtöntigt)

Uppe med tuppen idag eftersom det hastigt (igår) blev bestämt när hantverkarna kunde komma och byta ytterdörr till oss, samt installera grejs i tvättrummet. Jag känner mig så obekväm när jag är hemma med hantverkare i huset. Känner mig tafatt och i vägen. Så nu sitter jag i ett annat rum med lillprinsen där vi är ur vägen eftersom lillprinsen mer än gärna vill "hjälpa till" vid sådana här situationer.

Vad gör ni när ni har hantverkare hemma?

7 kommentarer:

Anne sa...

Åter igen önskar jag att Prinsen blir bra och får komma hem! Jag gör som du - håller mig borta för jag känner mig verkligen i vägen :)
KRAM

Lindi Loo sa...

Å - finaste Prinsen!!! Jag hoppas verkligen att han får bli bättre. Visst är det otroligt vad veterinärkostnaderna kan skjuta iväg! Jag har precis som du aldrig kunnat avbryta utan hostar snällt upp det jag har för att få kisse frisk. Håller alla tummar för er!
Stor stor kram!

Tindy sa...

Jag håller verkligen tummarna för din fina fina kise...hoppas hoppas på det allra bästa..en stor tröstkram till er bägge två!!
KRAM!!

Helen sa...

Usch ja när det springer iväg är även 20% en hel del att betala själv. Hoppas att det löser sig på bästa sätt för Prinsen.

Linda G sa...

Jag håller mig borta när det vankas hantverkare! Hoppas det går väl med kissen, förstår att väntan är jobbig.....Kram

Nena sa...

Oj så jobbigt att bara vänta så där! Hoppas också verkligen att allt ska gå bra!
Kram

Once in a Lifetime sa...

Åh hoppas att kissen kryar på sig!
Hantverkare, ja vad gör man, jag brukar göra som du :) sätter mig i rummet bredvid eller så smiter jag ut...

Stor kram till dig och prinsen!
/C.